Sistematski pregledi dojenčadi i djece

• Sistematski pregledi rade se u dobi od 1 mj, 2 mj, 3-4 mj, 6 mj, 9 mj, 1, god, 2 god, 4 god, 5 god.
  • Sistematski pregledi uključuju praćenje rasta i razvoja djece i svih čimbenika koji na rast i razvoj utječu (mjerenje tjelesne težine, tjelesne visine i opsega glave)
  • Procjena psihomotornog razvoja
  • Klinički pregled svih organskih sustava, uključivo i lokomotorni sustav
  • Preveniranje ili rano otkrivanje poremećaja prehrane, prevencija rahitisa i hemoragijske bolesti
  • Rano otkrivanje poremećaja vida, sluha, ponašanja te rano otkrivanje poremećaja u razvoju govora

Cijepljenje i docjepljivanje dojenčadi i djece

• Cjepiva protiv bolesti koja su obavezna u Republici Hrvatskoj (tuberkuloza, difterija, tetanus, hripavac, dječja paraliza, bolesti koje uzrokuje Haemophilus influenzae tip B, hepatitis B, ospice, zaušnjaci, rubeola, bolesti koje uzrokuje pneumokok)
  • Nudi se mogućnost dodatnih cjepiva kap npr. cjepivo protiv Rota virusne infekcije, varicellae, influenzae, krpeljnog meningoencefalitisa, meningokoka grupe B i meningokoka grupe C

Ultrazvučni pregled kukova dojenčadi – probir radi ranog otkrivanja razvojnog poremećaja kuka

• Ultrazvučni pregled radi se kod dojenčeta u dobi od 1 mj, te u dobi od 3 mj
  • Ultrazvučni pregled kukova je objektivna, neškodljiva i bezbolna metoda pregleda dojenačkih kukova kojom se može vrlo rano otkriti razvojni poremećaj kuka. Što se bolest ranije otkrije i započne liječenje, ono traje kraće i rezultati su bolji

Pregled bolesnog djeteta, dijagnostički postupci, liječenje

• Klinički pregled bolesnog djeteta te potrebna dijagnostika, bilo na razini primarne ili sekundarne zdravstvene zaštite
  • Aktivna komunikacija i suradnja s Klinikom za dječje bolesti i rodilištem (u Rijeci ili na razini Republike Hrvatske)

Savjetovanje roditelja / Promicanje zdravlja

• Uključuje provođenje zdravstvenog odgoja, savjetovanja roditelja i djece o zdravom rastu i razvoju te problemima rasta i razvoja, o pravilnoj njezi
  • Savjetovanje o mentalnom zdravlju djece, eventualnim problemima i odgoju
  • Savjetovanja uključuju i poduku u prepoznavanju ranih znakova odstupanja. Potiče se i promovira dojenje, zdrava prehrana i usvajanje zdravog načina života

Suradnja s ostalim sudionicima u zaštiti zdravlja djece, koordinacija na razini specijalističko konzilijarne zaštite i bolničke zdravstvene zaštite

• Suradnju s rodilištem, s Klinikom za pedijatrijom, planiranje obrade i bolničkog liječenja
  • Suradnja s odgojno-obrazovnim ustanovama (dječji vrtići i škole)
  • Suradnja na zaštiti zdravlja s ostalim sudionicima (Centar za socijalnu skrb, Savjetovalište za zaštitu djece od zlostavljanja i zanemarivanja, Dom za nezbrinutu djecu)
  • Posebno bih istaknula suradnju sa novootvorenom Pediatrics Plus poliklinikom za djecu i mlade.

Studentska praksa, pripravništvo i specijalizacija

• Uključuje provođenje praktične nastave za studente Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci iz predmeta Liječničke vještine II., stažiranja i obavezne edukacije u sklopu specijalizacije iz pedijatrije

Potvrde se izdaju za potrebe drugih korisnika npr. škola, dječjih vrtića i slično

• Klinički pregled bolesnog djeteta te potrebna dijagnostika u svrhu istih, bilo na razini primarne ili sekundarne zdravstvene zaštite